OPTIMER DIN BUTIK

Trim din butik, så du skaber vækst og øger indtjeningen.

I Mæglerakademiet tror vi på, at det er de dygtigste mæglere, der vinder på den korte bane men at det er de dygtigste indehavere og ledere der vinder på den lange bane.

 

Mæglernes honorar og indtjening er under pres, hvilket betyder at alle i butikken skal være effektive og udnytte ressourcerne optimalt. De bedste mæglere i landet er på forkant. At være på forkant er en afgørende forudsætning for at skabe vækst og samtidig sikre en god indtjening.

 

I Mæglerakademiet har vi praktisk erfaring med at lede mæglerbutikker og i samarbejdet med dygtige mæglere i hele landet, har vi udviklet et nyt koncept – Optimer din butik – der har til formål at hjælpe den lokale mægler med at optimere forretningen på flg. områder:

 

  • Hvad gør de mest effektive butikker i landet?
  • Hvordan sikrer du overblik gennem rolle- og ansvarsfordeling?
  • Hvordan øger I kvaliteten i arbejdet?
  • Hvordan prioriterer den enkelte tid og arbejdsopgaver?
  • Hvordan bruger I tiden på de vigtigste opgaver, fremfor dem der haster?
  • Hvordan organiserer I jeres sagsbehandling, så den er både effektiv og kundeorienteret?
  • Hvordan følger I op på købere, sælgere og sager i hverdagen?
  • Hvordan dygtiggør I jer i hverdagen?
  • Hvordan fornyr I jeres tavlemøder med fokus på opfølgning, kvalitet og samarbejde? (nyt tavlekoncept)
  • Hvordan strukturerer I opsøgende salgsindsatser og opfølning?
  • Hvordan får I mest ud af ringedage/aftener?
  • Hvordan sikrer I kontinuitet i jeres online markedsføring på sociale medier?
  • Hvordan bliver I spurgt mere?
  • Hvordan sikrer I størst arbejdsglæde og mindre stress gennem ”den gode aflevering”?
  • Hvordan sikrer I, at alle tager ansvar for kundetilfredshed og kundeloyalitet?
  • Hvordan engagerer I alle i at lave fiske henvisninger og salgsvurderinger?
  • Hvordan får du som indehaver alle til at tage ansvar for forretningens indtjening?

 

I ved nok, hvad I burde gøre…..”vi har talt om det sååååå mange gange og har hørt det før”… men gør det alligevel ikke af forskellige årsager. Det kan vi hjælpe med og det er nøglen i ”Optimér din butik”.

Hvad opnår du?

Uanset om du har en god eller mindre god forretning, så har vi endnu ikke mødt en mægler der ikke kan optimere et eller flere af ovennævnte områder og resultatet er altid øget indtjening, bedre udnyttelse af tiden, større kundetilfredshed og mindre stress i butikken.

Hvordan gør vi?

Formøde
Vi tager udgangspunkt i din butik og starter med et formøde, hvor vi får afdækket jeres behov, udfordringer og områder hvor I kan blive dygtigere til at organiserer jeres arbejdsopgaver og samarbejde internt. Vi får defineret de vigtigste fokusområder.

Plan
Vi udarbejder en udviklingsplan, der afhænger at jeres fokusområder. Planen bliver vores fælles værktøj på de efterfølgende workshops, så vi sikrer at vi når målet og optimerer din forretning på de områder der er aftalt.

Maskinrummet
Da vi har en baggrund som mæglere, går vi i maskinrummet med dig og dit team, hvilket betyder at vi sammen udarbejder og indarbejder nye rutiner, roller, arbejdsfordeling, arbejdsgang og standarder, ud fra jeres fokusområder.

Forløbet
Der er ikke to mæglere eller butikker der er ens. Derfor er processen og forløbet også individuelt fra mægler til mægler. Som oftest ser forløbet således ud:

  • Møde med indehaver
  • Formøde med teamet
  • 2 fælles workshops
  • Løbende sparring og coaching med indehaver og udvalgte medarbejdere
  • Afleveringsmøde (nye rutiner, arbejdsgang, standarder, mm)
  • Hele forløbet understøttes af personlige handlingsplaner for den enkelte og for teamet, så vi når i mål.

Hvad koster det?

Det er en investering i din forretning og i din bundlinje. Det er vores mål, at du skal minimum skal 5 eller 10 doble din investering første år. Ambitiøst? Nej, for ellers skal du ikke gennemføre et forløb. Hvad koster det dig at miste en vurdering? Hvad koster det dig at miste en medarbejder? Hvor meget tid spilder I i hverdagen pga. udefineret arbejdsgang og rollefordeling? Hvad koster én utilfreds kunde eller medarbejder dig?

Et forløb koster alt mellem kr. 5.000 til kr. 50.000 afhængig af, hvad vi skal hjælpe dig med. Til gengæld får du en fast pris FØR vi går i gang.

Tid

Det er ikke varm luft og pep-talk det her, så et forløb gennemføres typisk over en periode på 1 – 3 måneder, da ny arbejdsgang, roller og rutiner lige skal indarbejdes.

Garanti

Vi har 3 roller i dit forløb:

  1. At motivere for at gøre det bedre
  2. At implementere en ny plan for hvordan
  3. At følge op på at det der er besluttet også er implementeret.

Hvis I gør det, vi aftaler, så garanterer vi, at I opnår det, I ønsker. Hvis ikke, så har du vores garanti for at vi ikke stopper før I er i mål.

Vil du høre mere?

Lad os mødes og tage en snak om hvordan vi kan hjælpe dig med at styrke din forretning, så du er endnu bedre rustet til fremtiden. Kontakt Direktør og Partner Martin Frandsen på mail mf@makeadifference.dk, så kontakter han dig inden for 24 timer, højst.

Hvis du er i tvivl, er du ikke i tvivl. Tid er penge!

Ring til os eller kontakt os her, så vi kan tage en snak om at finde den rigtige, det koster ikke noget.