HØJERE SALGSRATE – LED DIN SÆLGER

Lover du sælger for meget? Kig på din salgsrate, så har du svaret

ÅBENT KURSUS

6 DE LEKTIONER

  • Få konkrete værktøjer til at “undgå” retursager
  • Bliv dygtigere til at “redde retursager”
  • Få inspiration til en værdiskabende dialog med sælger – også når “du ikke har noget nyt at fortælle”
  • Få best practice inspiration fra mæglere med
    høj salgsrate
  • Få værktøjer til at strukturere din opfølgning
    overfor køber og. sælger
  • Få en systematisk og struktureret tilgang til din sælger opfølgning – uanset aktivitetsniveau på sælgers bolig
  • Få inspiration til at gennemføre professionelle
    statusmøder med helt ny agenda
  • Styrk din argumentation når du skal sætte
    prisen NOK ned (justere prisen)
  • Øg din gennemslagskraft overfor sælger
  • Lær at skabe tillid til din pris, dine
    omkostninger og salgsplan.
  • Få inspiration til at gøre udbudsprisen til
    ”vores pris” fremfor ”din pris”
  • Øg din salgsrate, bundlinie, kundetilfredshed og bliv spurgt mere

KURSUSPROGRAM:

Når dagen er slut på kurset HØJERE SALGSRATE – LED DIN SÆLGER  har du ny stærk agenda til dine statusmøder, ny tilgang til at sætte prisen NOK ned, nye argumenter til at fastholde sager der er ved at gå retur og inspiration til at få sælger til at beregne den ”rigtige” udbudspris på boligen. Du bliver dygtigere til at LEDE DIN SÆLGER til at ligge rigtigt i markedet for at opnå et salg.

09.30 – 10.00:

Indtjekning og morgenkaffe med lidt morgenbrød

10.00 – 11.00: SYSTEMATISK SÆLGEROPFØLGNING OG STATUSMØDER

Hvad koster retursager i din butik?

Hvordan strukturerer du din opfølgning på sælger, så du undgår retursager?

Hvilken 6 måneders kommunikationsstrategi har du overfor sælger? (ring, statusmøder, mail, sms, SoMe, mm)

Hvordan og hvor ofte afholder du statusmøder med sælger med ny agenda?

Hvilken tilbagemelding giver du sælger, når der ikke er aktivitet på boligen?

11.00 – 13.00: LED KUNDEN TIL AT SÆTTE DEN RIGTIGE UDBUDSPRIS

Hvad er forskellen på at sætte udbudsprisen og facilitere udbudsprisen på boligen?

Hvordan styrer/leder du sælger til at sætte den rigtige udbudspris på sin bolig?

Hvordan gør du udbudsprisen til vores udbudspris fremfor din udbudspris?

Hvordan positionerer du vores (ikke din) udbudspris overfor sælger?

Hvordan og hvornår afstemmer du forventninger til salgsforløbet overfor sælger? Din retursag starter her!

13.00 – 13.45: Frokostpause og ERFA

13.45 – 15.00: SÆT PRISEN NOK NED

Hvordan argumenterer du for at sætte prisen på boligen ned? (NOK ned)

Hvordan sikrer du en professionel dialog omkring justering af prisen sælgers bolig?

Hvordan bruger du vores pris i din argumentation, når prisen skal justeres/sættes ned?

Hvordan positionerer du dig selv som rådgiver, så sælger tager positivt imod din anbefaling om at justere prisen?

15.00 – 15.30: RED DINE POTENTIELLE RETURSAGER

Hvordan vender du en skuffet sælger til en tilfreds sælger i kommiperioden?

Hvordan redder du en potentiel retursag?

15.30 – 16.00: ØG DIN SALGSRATE OG SÆT DIN RETURRATE NED

Hvilke vaner skal du ændre? (ny adfærd)

Hvad vil du konkret igangsætte for at hæve din returrate når du kommer hjem?

Hvordan vil du involvere hele butikken?

Hvilke nye rutiner vil du indføre?

Hvordan ser din salgsrate ud om 6 måneder og 12 måneder?

STYRK DIN BUNDLINJE, MARKEDSANDEL OG KUNDETILFREDSHED

Lover du sælger for meget? kig på din salgsrate, så har du svaret.

Kan du bruge din salgsrate som konkurrenceparameter? Hvis svaret er nej, så gør din konkurrent det nok…snart.

De mæglere der har en høj salgsrate burde bruge det som et sønderlemmende og altafgørende salgsargument overfor sælger. Salgsraten er din forretnings sladrehank.

Salgsraten fortæller ALT om dine forretningsgange, struktur, standarder og evne til at sikre en kvalitativ rådgivning af sælger fra start til slut.  Salgsraten afspejler det mæglerfaglige håndværk fra første kontakt med sælger til boligen er solgt.

Boligfesten under Corona har fået mange mæglere til at “glemme” værdien af fysiske statusmøder, tæt og struktureret opfølgning på både sælger og køber, hvilket afspejler en gennemsnitlig salgsrate på 77% på salgsplan.

Når salget går ned skal der sparres på omkostningerne, naturligvis. Den største besparelse af dem alle ligger i processen der kan få salgsraten OP, hvilket måske er  mæglernes største unødige omkostning i butikken og som kan løbe op i enorme summer hvert år.

Hvad koster en retursag dig, udover den tid du har brugt og den dårlige omtale du opnår, når en sælger ikke får indfriet sine forventninger?

Det er NY NORMAL på boligmarkedet. Putin effekten gør indtryk på nye købere, hvor markante stigninger i energipriser, højere rente og strammere kurs fra bankerne påvirker liggetiderne overalt i landet markant. Salgstallene ligger lige
nu 25 – 50% lavere i store dele af landet. Mange mæglere har allerede fordoblet deres varelager i en periode på kun 12 måneder.

Der er store omkostninger forbundet med en lav salgsrate. Retursager, store omkostninger til markedsføring, dårlig tidsudnyttelse og forringet konkurrenceevne, hvis konkurrenterne har en større salgsrate.

Nøglen til en høj salgsrate ligger i 2 områder:
1. Mæglerens evne til at gennemføre en systematisk og struktureret opfølgning, også når der ikke er aktivitet på boligen.
2. Mæglerens evne til at sætte prisen sammen med sælger og  justere prisen nok, når der, trods aftalt mæglerindsats, ikke er interesse nok for boligen.

På det nye 1 dags kursus ”Større salgsrate” har vi ladet os inspirere af mæglere i hele landet med salgsrater på 90 % og derover. Vi har sammensat en koncentreret workshop spækket med inspiration og værktøjer – uanset om du
er ny eller erfaren mægler.

INVESTERING og DATOER

Workshoppen gennemføres fra kl. 10.00 – 16.00

Den 5. marts i Jylland
Den 6. marts på Sjælland

Investeringen er kr. 1.950,00 + moms pr. person.

Få et tilbud på at afholde kurset for KUN jeres
forretning. Kurset er godkendt med 6 DE lektioner.

Download informationen som PDF

    Tilmeld workshop "Højere salgsrate"

    5. marts i Jylland

    6. marts på Sjælland

    Dit navn:

    Din e-mail:

    Telefon:

    Firma og adresse:

    Kode: