Læs om konkurrencen her

Nu kan du blive Danmarks bedste SoMe-ejendomsmægler

De sociale medier er blevet markedspladsen for salg og køb af boliger. Hos Mæglerakademiet følger vi hver dag ejendomsmæglernes udvikling landet over, og langt størstedelen af ejendomsmæglere i Danmark gør hver dag en stor indsats for at positionere sig og øge tilstedeværelsen på alle platforme.

Mæglernes evne til at anvende de sociale medier i deres markedsføring er en afgørende forudsætning for at få succes i dag og i fremtiden. De mæglere der gør det godt der, bliver spurgt mere og sælger markant mere. Det kan vi dokumentere.

Vi ønsker at anerkende de mæglere der går foran for at inspirere købere og sælgere på de sociale medier. Inspirationen på de sociale medier skal være med til at give indsigt i boligmarkedet lige nu, den lokal markedsplads, mæglerens hverdag og bare være en del af byens liv.

Vi kigger således efter mæglere på de sociale medier der giver købere lyst til at købe og sælgere lyst til at sætte til salg. Vi kigger ikke efter STOR, STØRRE, STØRST mæglere der primært har fokus på dem selv og deres egne salgstal, hvilket blot tilfredsstiller dem selv og andre mæglere i området.

Danmarks bedste SoMe Mægler for 2021 og helt fortjent var det ejendrøm der løb med den flotte hæder og en gavecheck på kr. 10.000. Læs mere her

Konkurrencen om den prestigefyldte pris og anerkendelse for 2022 er fuld gang og 15. august 2022 åbner vi igen for nomineringer af årets bedste. Købere, sælgere og mæglere i hele landet kan nominere den mægler de mener er bedst.

I november kigger dommerpanelet på de nominerede mæglere, udvælger 10 som der vil blive stemt om i dommerpanelet. Er en Indehaver fra dommerpanelet selv nomineret kan de ikke stemme på sig selv.

Konkurrencen annonceres på LinkedIn, Facebook, Instagram, Tik Tok, Snapchat og på Mæglerakademiets hjemmeside.

Hvad skal der til for at vinde? (kriterier)

  1. Mægleren skal have en stærk tilstedeværelse på de sociale medier, hvilket betyder at de skal positionere sig/skille sig ud på Facebook, Instagram,  og LinkedIn. Er mægleren også aktiv på Tik Tok, egen hjemmeside, Twitter og Snapchat, bliver dette taget med i vurderigen.
  2. Mægleren skal med varierede typer opslag (boligpræsentationer, testimonials, kampagner, konkurrencer, lokale opslag fra byen, kik ind i butikken, faglige opslag/markedsudvikling, mm) inspirere købere til at købe og sælgere til at sætte til salg.
  3. Mægleren skal give købere og sælgere lyst til at følge mægleren, UDEN at bede om det.
  4. Mægleren der vinder i 2022 kendetegner sig nok ved flg. SoMe:
    1. har en SoMe handlingsplan/årshjul
    2.  har en formel, innovativ, kreativ, varieret og professionel tilgang
    3. evner at interagere med deres følgere – dvs. kommunikere med og ikke blot til købere og sælgere
    4. formår at sætte købere og sælgere i centrum, fremfor dem selv.
    5. at få alle foran kameraet og ikke blot den unge salgstrainee eller SoMe ansvarlige.

Mæglerakademiets ekspertpanel

Mæglerakademiet har sammensat et ekspertpanel af både SoMe-eksperter, førende profiler indenfor mæglerbranchen, købere og sælgere, som alle skal give deres vurdering af, hvem de mener, som skal have titlen som Danmarks bedste SoMe-ejendomsmægler.

Ekspertpanelet vil blive annonceret på Mæglerakademiets facebookside, så husk at følg konkurrencen på https://www.facebook.com/maeglerakademiet.

Se nomineringssiden til konkurrencen i boksen nedenfor.