FÅ SUCCES PÅ DE SOCIALE MEDIER

DIT UDBYTTE:

  • Få best practice SoMe-inspiration fra mæglere i hele landet
  • Få et klart mål med jeres indsats på de sociale medier
  • Lær at arbejde med Facebooks algoritme
  • Lav opslag som virker
  • Lav opslag som er mobiloptimeret
  • Få succes på de sociale medier med video
  • Lav en content plan
  • Lær at opbygge stærke kunderelationer med tilstedeværelse

DIN INVESTERING:

VIND MERE PÅ DE SOCIALE MEDIER

Kr. 15.000 + moms for workshop på en hel dag.

Har du specifikke ønsker til, hvordan Mæglerakademiets SoMe-ekspertise kan hjælpe din butik med målrettet inspiration, værktøjer eller insatsområder, så kan du leje vores SoMe-ekspert på timebasis.

Formøde er inkluderet.

Kr. 800 + moms pr. time.

WORKSHOP OG INSPIRATION

I Mæglerakademiet følger og analyserer vi digitaliseringen af mæglerbranchen, og indtoget af ejendomsmæglere på de sociale medier har været drastisk stigende de seneste år. De sociale medier er blevet bolighandlens arena. Konkurrencen om boligerne er større end nogensinde, og det er derfor ekstremt vigtigt, at ejendomsmæglere forstår at planlægge, uddelegere, prioritere og eksekvere stærke og iøjenfaldende content på både Facebook og Instagram. 

Facebook er stadigvæk danskernes mest brugte sociale medie, og hvis du vil vinde mere som ejendomsmægler, så er det helt essentielt, at du forstår Facebooks algoritme, at du forstår brugernes adfærd på sociale medier og at du ved, hvilke redskaber du skal anvende for at få købere og sælgere til at søge dig og din butik.

I Mæglerakademiet har vi sammensat en koncentreret SoMe-workshop spækket med inspiration, værktøjer og strukturering af ejendomsmæglerens tilstedeværelse på de sociale medier, som kan hjælpe jer med at opnå et power-skub i retning mod at vinde mere online.

Workshoppens temaer

Få et klart mål med din indsats

Facebook er et effektfuldt medie, hvis indsatsen er målrettet, struktureret og vedholdende. Alt for mange mæglere lægger ting ud på Facebook uden retning. Det betyder, at hvis du ikke har et klart mål med din tilstedeværelse på Facebook og derfor bare lægger tilfældigt indhold op, så vil du højst sandsynligt aldrig få noget betydelig afkast af din indsats. Det er derfor essentielt, at du ved følgende: Hvad er Jeres mål med at være på Facebook? Hvem er Jeres målgruppe(r)? Hvad ønsker I være kendt for? Hvorfor skal sælgerne vælge jer? Hvad er Jeres KPI’er, og hvornår skal de være opnået?

Lav opslag som virker og lad jer inspirere

Det her ved du måske ikke, men Facebook og Instagram kan ikke bruges som en reklamesøjle. Hverken algoritmen eller jeres købere eller sælgere er interesseret i indhold, som mest af alt er reklamer eller pres mod salg. Jeres målgruppe vil i stedet have relevant indhold, som hjælper, underholder, informerer og involverer dem. Bliv guidet i, hvilket indhold som virker, hvordan indholdet skal præsenteres, og hvornår du skal lægge indhold op. Vi bruger inspiration fra branchens mest effektfulde opslag.

Få succes på Facebook med video

Visualitet har altid være en essentiel faktor for Facebooks algoritme og hovedfokus på Instagram. Nye tal viser, at opslag med billeder får mere end 40% mere interaktion og derved en bedre rating i brugernes nyhedsfeed.

Det nye sort på Facebook er video, og på Instagram er video det bærende DNA. Lær Facebooks nyeste retningslinjer for video content, lær hvordan I optager korrekt med din mobil og få tips til redskaber, som du kan bruge til at redigere jeres videoer.

Lær at opbygge stærke kunderelationer på dine platforme

Kunderelationer bygges ved dialog, og dialog kommer ikke kun via opslag på jeres væg. I skal lære at gå fra envejskommunikation til fælles dialog. Skal I skabe loyalitet og styrke jeres kunderelationer, så skal I være tilstede på Jeres platforme.

Lær at arbejde med Facebooks algoritme

Facebook har en algoritme, som er med til at bestemme hvilket indhold, som bliver vist for brugerne. Det er essentielt, at du som mægler forstår, hvordan algoritmen virker, og hvad du helt konkret kan gøre for, at optimere dine chancer for at blive vist i din målgruppens feed. Kædernes online markedsføring (Smart Salg, EDC Effekt, Clevr) virker og får købere og sælgere i tale. Lær hvordan I kan opnå endnu større effekt af Jeres lokale opslag gennem forståelse for Facebooks algoritme.

Lav opslag som er mobiloptimeret

Mere end 80% af brugerne på Facebook og Instagram tilgår siden via deres mobiltelefon. Det er derfor vigtigt, at I sikrer jer, at jeres indhold på Facebook er mobiloptimeret og fungerer på mobile enheder. Lær hvordan I sikrer dig, at jeres indhold er mobiloptimeret.

Lav en content plan og delegér ansvar

Struktur og vedholdenhed er nøglen til succes på Facebook og Instagram. I skal have en plan for jeres content. Facebook og Instagram er sociale medier, som i ordets bogstaveligste forstand betyder, at brugerne på disse platforme tilstede ved den præmis, at her bygger vi relationer til købere og sælgere.

For at skabe stærke og tætte kunderelationer, så skal du have en kontinuerlig strøm af kvalitetsindhold, så købere og sælger får lyst til at følge jer. Nogle mæglere mestrer dette, mens de fleste kan blive en hel del bedre. De mæglere som har størst succes på de sociale medier, de har en plan for deres indsats overfor købere og sælger. Hvad og hvor meget skal I poste på Facebook og Instagram? Hvem er ansvarlig for content planen? Hvem er ansvarlig for at lave opslag, videoer, køber- og sælgerudtalelser, etc.?

ejendomsmægler sociale medier